16-08-2018 04:26

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

itamy na stronie XXVIII Liceum Ogólnokształcącego im. Wojciecha Bednarskiego w Krakowie. Mamy nadzieję, że informacje tutaj zawarte zachęcą uczniów trzecich klas gimnazjum do zapoznania się z ofertą naszej szkoły. Wierzymy również, że obecni uczniowie i absolwenci znajdą tutaj także coś dla siebie lub o sobie. Postaramy się, aby informacje zawarte na stronie były rzetelne, ciekawe i zawsze aktualne.

Serdecznie zapraszamy gimnazjalistów.

REKRUTACJA 2018/2019

Wiecej informacji...
Praca sekretariatu w czasie wakacji.
informacja
Przymowania stron w Sekretariacie XXVIII LO w dniach 11.07.2018 - 17.08.2018 r  w godzinach 09:00 - 12:00.
Termin spotkania z Dyrektorem prosimy uzgadniać telefonicznie.
Świadectwa maturalne 2017/2018
informacjaDrodzy maturzyści,
Odbiór świadectw maturalnych 3 lipca 2018 r. w sekretariacie w godz.8.00-12.00.
Podsumowanie roku 2017/2018
informacjaPodsumowanie roku szkolnego 2017/2018.
W roku szkolnym 2017/2018 Społeczność XXVIII Liceum Ogólnokształcącego
im. W. Bednarskiego nie tylko uczyła się, ale także rozwijała swoje zainteresowania i pasje. Uczniowie wraz z nauczycielami brali udział w licznych projektach, sesjach, akcjach charytatywnych, warsztatach, konkursach, olimpiadach, wyjściach i wycieczkach, a także uroczystościach szkolnych
Zobaczcie, co jeszcze sie działo  w tym roku w Naszej Szkole:

Sprawozdanie z działalności szkolnego koła Polskiego Czerwonego Krzyża w roku szkolnym 2017/18.

Sprawozdanie

z działalności szkolnego koła Polskiego Czerwonego Krzyża

w roku szkolnym 2017/18.

XXVIII Liceum Ogólnokształcące w Krakowie.

Koło liczyło 18 członków zgodnie z opłaconymi składkami w tym 17 uczniów i opiekun koła.

Koło działało w oparciu o opracowany i przyjęty plan pracy, zgodny z planem Małopolskiego Oddziału Okręgowego PCK w Krakowie.

W ciągu roku szkolnego odbyło się 14 spotkań w tym 9 ćwiczeniowych i 5 poświęconych sprawom organizacyjnym.

Wystawa w Muzeum Narodowym Teraz komiks
uczniowie
21 czerwca grupa  uczniów naszej szkoły wybrała się do Muzeum Narodowego na ciekawą wystawę o polskim komiksie. Była to okazja do przypomnienia sobie bohaterów dzieciństwa, jak również  do zapoznania się z postaciami, które weszły do polskiej kultury popularnej po 1989 r. Na wystawie  można było zobaczyć ponad 600 obiektów,  w tym: szkice, plansze, albumy z rysunkami i autografami, a także książki, katalogi, czasopisma, druki ulotne oraz unikalne figurki, zabawki, monety, znaczki oraz przedmioty codziennego użytku.
Można było również zobaczyć jak tworzyło się komiksy kiedyś, a jak powstają one dzisiaj. W przestrzeni ekspozycji uczniowie mogli sfotografować się z ulubionymi bohaterami, a także zastanowić, dlaczego nie wyrasta się z czytania komiksów.

Słowo w słowo. Poetry is my Language - zakończenie projektu
uczniowie

O projekcie pisze Zuzanna z klasy Ib:

W projekcie „Słowo w słowo. Poetry is my Language” brały udział dwie grupy: z Podgórza i z Nowej Huty. Spotykaliśmy się w domu kultury w Podgórzu. Na pierwszym spotkaniu odwiedził nas Daniel Malchar, aktor z teatru Słowackiego. Pomógł nam otworzyć się na siebie, dzięki czemu przełamaliśmy barierę strachu.

Kolejnymi prowadzącymi byli Jacek Dehnel, pisarz i tłumacz, Łukasz Jarosz, poeta i muzyk, laureat Nagrody Poetyckiej im. Wisławy Szymborskiej i wiele innych, znanych osób.

Poznaliśmy różne definicje słowa i poezji. Organizowaliśmy również wydarzenie literackie w ramach pasma festiwalu Off Miłosz. Spotkaliśmy się w kawiarni literackiej na Krakowskiej i oglądaliśmy film przedstawiający wywiady z m.in. Rudką Zydel, poetką i slamerką. Twórcy odpowiadali na pytanie, czym dla nich jest słowo. Później odbyła się dyskusja na temat warsztatów i głównego tematu, czyli słowa. Czytaj więcej...

Projekt Bezpieczna Szkoła - zakończenie
informacja

I już koniec roku szkolnego. 22 czerwca ostatni raz będziemy w szkole. Otrzymamy świadectwa i zaczniemy upragnione wakacje. Ale wcześniej musicie wiedzieć, że w maju i czerwcu 2018 roku w dalszym ciągu realizowaliśmy zadania zgodnie z naszym projektem Bezpieczna Szkoła. W maju nie było ich zbyt wiele, gdyż trwał egzamin maturalny.

Więcej informacji...

Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2017/2018
uczniowie22 CZERWCA 2018 zapraszamy na zakończenie roku szkolnego!!!!!
8.00 msza święta w kościele Ojców Redemptorystów, 9.00 spotkanie na sali gimnastycznej, wręczanie świadectw i nagród.
-obowiązuje strój galowy-
Balbina - nowy krzew
informacja

W dalszym ciągu prowadzimy akcję – walkę ze smogiem. Ponadto równocześnie ukwiecamy nasze, najbliższe, szkolne otoczenie. Do wcześniej posadzonych przez uczniów krzewów, które otrzymały imiona: Bożena, Stefan, Kalina, Gustawa-Franciszek dołączyła „Nowa Koleżanka” – BALBINA. Jest kolorowa i kwitnąca. Zresztą zobaczcie sami.

Zdjęcie

Konkurs muzyczny
sukces7 czerwca odbył się konkurs muzyczny, organizowany przez Dom Kultury Wola Duchacka. W konkursie wzięło udział ponad 80 osób.  Dominika z klasy Ib z piosenką "Nothing else matters" zdobyła I miejsce. Na pianinie akompaniowała Małgorzata, również uczennica klasy Ib. Gratulujemy!
Wycieczka do Ojcowa
wyjazd

28 maja klasy pierwsze wzięły udział w wycieczce do Ojcowa. Trasa prowadziła najpiękniejszym szlakiem Ojcowskiego Parku Narodowego-ścieżką poznawczą „Jaskinia Ciemna – Góra Okopy”. W Jaskini Ciemnej uczniowie zobaczyli jedno z najcenniejszych i najstarszych stanowisk archeologicznych w Polsce. Obejrzeli stalagmity i zamieszkujące w jaskini nietoperze. Rekreacyjny charakter wędrówki podkreślony został przez słoneczną aurę i przepiękne widoki na Dolinę Prądnika. Młodzież mogła kontemplować piękno wapiennych skał, unoszących się pośród lasów, na wysokości ponad stu metrów nad płynącymi w dolinie wodami Prądnika. Historycznym akcentem było zwiedzanie malowniczych ruin Zamku Kazimierzowskiego w Ojcowie oraz tajemnicze pozostałości wczesnośredniowiecznego grodziska na Górze Okopy.